زمان مطالعه : 3 دقیقه

۱۰ مزیت اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار BPA 

۱۰ مزیت اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار BPA 

امروزه تقریباً تمام فرآیندهای تجاری را می توان تا حدی خودکار کرد. بیشتر آنها می توانند تاحد زیادی  خودکار شوند. شرکت تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد که ۸۹ درصد از عملیات حسابداری عمومی و ۷۲ درصد از کنترل مالی و گزارش های خارجی را می توان خودکار کرد.

ابزارهای اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار، وظایف خودکار را ساده‌تر می‌کنند. آنها اغلب شامل الگوهایی هستند که تیم شما می تواند برای خودکارسازی فرآیندهای رایج در صنایع و بین آنها، با مزایایی مانند:

۱- راندمان عملیاتی

BPA می تواند با کاهش کاری که در فرآیندها درگیر است و/یا کاهش هزینه های حقوق و دستمزد با محدود کردن نیاز به تعداد کار اضافی با رشد عملیات، کارایی ایجاد کند.

۲-بهره وری

سرعت فرآیندها را افزایش دهید تا کار سریعتر و با تکرار کمتر تکمیل شود.

۳-روحیه

یکنواختی در محیط کار  را برای کارگران و کارکنان خود را کمتر کنید. تا تجربه آنها افزایش و رضایتمندی مشتری زیاد شود. که به نوبه خود باعث بهبود بیشتر تجربه کارمندان می شود. طبق یک گزارش ، «وقتی کارکنان زمان بیشتری را صرف جنبه‌های جذاب و باارزش شغل خود می‌کنند، بهره‌وری و رضایتمندی افزایش می‌یابد و به تبع آن جلب کارکنان برای کارفرما نیز افزایش می‌یابد».

۴-حاکمیت و کنترل

انطباق فعالیت های مشتری و فروشنده را بهبود می بخشد تا کسب و کارها با مقررات تخطی نکنند و جریمه ها و هزینه های زیادی متحمل نشوند.

۵- کاهش هزینه

استفاده بهینه از زمان به شرکت ها این امکان را می دهد که تولید را بدون افزایش نیروی کار افزایش دهند. یا هزینه های حقوق و دستمزد را کاهش دهند و همان سطح تولید را حفظ کنند.

۶-تخصیص نیروی کار

کارمندان را می توان به کاری که بهتر با استعداد آنها منطبق است منصوب کرد. کارمندان از کار خود رضایت بیشتری دارند و کارفرمایان بیشترین بهره را از استعداد هر فرد می برند.

۷-کاهش خطاهای انسانی

به طور قابل توجهی ورودی داده های انسانی و خطاهای ناشی از آن را کاهش می دهد و کارایی را افزایش می دهد. زیرا زمان کارمندان دیگر برای کارهای تکراری و سطح پایین تلف نمی شود.

۸-همکاری

روند پروژه را ردیابی می کند، تیم را به روز می کند، یادآوری می فرستد و سایر عملکردها را انجام می دهد که همکاری را ساده تر و سازماندهی می کند. علاوه بر این، BPA ناامیدی کارکنان را تسکین می دهد و زمان همکاری را برای آنها آزاد می کند، که منجر به سرعت بخشیدن به کار، افزایش حل مشکل و تحریک نوآوری ها می شود.

۹- بینش بهبودیافته

توانایی رهبری را برای پیگیری تکمیل فرآیند کسب‌وکار و همچنین درک مراحل فرآیند افزایش می‌دهد. این باعث می‌شود که فرآیندها برای نتایج سریع‌تر و بهتر کسب‌وکار اصلاح شوند. علاوه بر این، فرآیندهای کسب و کار را استاندارد می کند، که به اطمینان از انصاف و حذف سوگیری هایی که می توانند بینش ها را منحرف کنند، کمک می کند.

۱۰- در دسترس بودن بیشتر

به خدمات کارمند و/یا مشتری اجازه می دهد بیشتر از زمانی که مسئولیت سایر وظایف دستی را بر عهده داشته باشند، در دسترس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *