زمان مطالعه : 5 دقیقه

تلفیق حساب

 تلفیق حساب ها

 

نیاز به تلفیق حساب ها

آنچه ما در مورد آن  یعنی تلفیق حساب ها صحبت می کنیم این است که مطمئن شویم مدارک کاملی در اختیار داریم که موجودی هر حساب را  می تواند پشتیبان می گیرد.

 

حسابی که همه با آن هماهنگی می کنند. ، حساب نقدی است ، اما می توانید روش های تلفیق بانکی را در سایت ملک پیدا کنید. ، بنابراین ما در اینجا به آن نمی پردازیم. لیکن سوال حقیقی ما  این است که روند تطبیق حساب برای همه حساب های دیگر چگونه است؟

 

دلیل اهمیت

بنابراین ابتدا بیایید در مورد دلیل اهمیت این موضوع صحبت کنیم. اگر کتابهای مربوط به حسابرسی را خوانده باشید ، حسابرسان می خواهند جزئیات همه حسابهایی که در ترازنامه جمع می شوند را ببینند. اگر چیزی به حساب دارایی تعلق ندارد ، آنها شما را مجبور می کنند آن را به یکی از حساب هایی که در صورت سود و زیان جمع می شود ، واریز کنید ، که معمولاً به این معنی است که سود شما می چربد. و ، آنها می خواهند مطمئن شوند که تمام حسابهای بدهی و حقوق صاحبان سهام به درستی تنظیم شده اند.

 

این بدان معناست که حسابهای ترازنامه باید حداقل سالی یکبار ، درست قبل از شروع ممیزی ، با هم تلفیق شوند. این می تواند کاملاً جنون آمیز باشد ، با انواع اشیاء کوچک تند و زننده اقلامی که ماه ها پیش باید هزینه می شد. نتیجه معمولاً شروع دیرهنگام حسابرسی و مجموعه ای از اتهامات غیرمنتظره در ارتباط با صورتهای مالی در ثانیه آخر است.

 

این مشکل ناشی از عدم مدیریت صحیح فرآیند است. و کارهایی وجود دارد که می توانیم در مورد آن انجام دهیم.

 

بهترین شیوه های تلفیق حساب ها

اولین پیشنهاد ما این است که از ابتدا همه چیزهای کوچک در ترازنامه ظاهر نشوند. این به معنی تعیین سطح آستانه است. اگر دارایی موجهی برای ثبت زیر این آستانه دارید ، این کار را نکنید. فقط هزینه آن را شارژ کنید ما معمولاً این نکته را در مورد دارایی های ثابت بیان می کنیم. ، اما می تواند در مورد دارایی های متغیر نیز صدق کند.

 

نکته دوم

اگر حسابی وجود دارد که گزارش جزئیات به طور معمول در پشت آن وجود دارد ، موجودی در گزارش جزئیات همیشه مطابق با کل حساب دفتر کل مربوطه است. و هیچ استثنائی وجود ندارد

 

این بدان معناست که گزارش قدیمی مطالبات با کل حسابهای مطالبات تجاری مطابقت دارد. و گزارش قدیمی قابل پرداخت با کل حسابهای بدهی  تجاری مطابقت دارد. این کار را برای تلفیق حساب ها ها بسیار آسان می کند ، زیرا می دانید هیچ نوشته ای در دفتر روزنامه  وجود ندارد که حساب را مخدوش کند. اگر دلیل موجهی برای استفاده از ورودی دفتر روزنامه در هر یک از این حساب ها دارید آنها را وارد نکنید. در عوض ، آن را در یک حساب مرتبط دیگر که در آن ورودی های بیشتری وجود دارد به صورت دستی با آن تلفیق کنید.

 

نکته سوم

اگر در نرم افزار حسابداری خود یک پرچم پیش فرض دارید تا ورودی دفتر روزنامه را  یک ورودی معکوس کند. ، پس پیش فرض را روی ورودی  به شکل معکوس تنظیم کنید. به این ترتیب ، هر ورودی که وارد می کنید در دوره گزارش بعدی به طور خودکار از سیستم خارج می شود ، بنابراین ماه ها در حساب های شما باقی نمی ماند. همیشه می توانید پرچم معکوس را برای ورودی های خاص خاموش کنید ، اما سعی کنید آن را به حداقل برسانید.

 

نکته چهارم

خلاص شدن از شر حسابهای بسیار کوچک که فقط شامل چند تراکنش مختصر در سال است. آنها را به یک حساب مرتبط بزرگتر بریزید ، بنابراین می توانید حساب های کمتری را با هم تلفیق دهید. استثناء اصلی زمانی است که برای گزارش دهی نیاز به تفکیک این اطلاعات دارید. در غیر این صورت ، حسابهای کوچک را در حساب های بزرگ بریزید.

 

نکته پنجم

برای تلفیق حساب ها ، یک آیتم چک لیست را در هنگام بسته شدن حساب تنظیم کنید. هدف این است که یادآوری شود که شما باید این کار را به عنوان بخشی از فعالیت هر حساب انجام دهید. اکثر حسابها هنوز موجودی بسیار کمی دارند که تقریباً هیچ فعالیتی در آنها وجود ندارد. ، بنابراین آنها را شاید چند بار در سال مرور کنید. اما برخی از حساب های مهم وجود دارد که هرگز آنها را از دست نمی دهید. این بدان معناست که حداقل این حساب شامل پول نقد ، مطالبات تجاری ، دارایی های ثابت ، بدهی های تجاری و حقوق صاحبان سهام می باشد.

 

همچنین ، حسابرسان احتمالاً تعدادی حساب ویژه دارند که آنها را با جزئیات بسیار بیشتری از آنچه که شما فکر می کنید بررسی می کنند. شما می دانید کدام یک هستند – فقط به حسابهایی که در آخرین ممیزی مورد بررسی قرار داده اند و احساس می کنید. همیشه این حساب ها را برای بازبینی های جاری مشاهده می کنند  پرچم گذاری کنید.

 

سپس زمان هماهنگی ها است. در واقع نیازی نیست که یک حساب را به عنوان بخشی از فرآیند بسته شدن حساب ، تلفیق دهید.

 

نکته پنجم

نکته بعدی این است که  از چند تلفیق صرف نظر می کنید ، و اینکه دوباره پایان سال  مالی است و اکنون انواع مسائل حل نشده در حساب ها وجود دارد.

 

بنابراین ، به جای این کار ، در مورد انجام یک تلفیق خوب و راحت در اواسط ماه فکر کنید. این بدان معناست که شما در پایان دوره قبلی با مانده  ای که مشاهده می کنید موافقت می کنید ، بنابراین خود را برای تلفیق دادن دوره فعلی به زحمت نمی اندازید. اما نکته اصلی این است که به دنبال مواردی باشید که دیگر به شما ارتباطی ندارد و به محض یافتن آنها را بیرون بریزید.

 

همچنین ، اگر در اواسط ماه تلفیق انجام می دهید. ، لزوماً نیازی نیست هر ماه هر حساب را با هم تلفیق دهید. در عوض ، برنامه ای داشته باشید که در هر ماه متوالی برنامه ریزی کنید که کدام حساب ها را  باید بررسی کنید.

 

نکته پایانی

حفظ برنامه ای جداگانه  از محتویات حساب برای هر دوره مالی است که باید  گزارش آن  را حتماً در نظر داشته باشید. این بدان معناست که شما همچنان اطلاعات یکسان پشتیبان را با جزئیات بازنگری نمی کنید. در عوض ، سوابقی در مورد نحوه توجیه موجودی هر حساب در هر دوره گزارش وجود دارد. اگر لازم باشد به عقب برگردید و ببینید آنچه در اوایل سال گذشته اتفاق افتاده است برای سابقه شما چه تأثیراتی خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *