زمان مطالعه :

وظیفه کنترل پروژه در توسعه نرم افزار و وظایف برنامه نویس چگونه است؟

وظیفه کنترل پروژه در تولید و توسعه نرم افزار مالی و حسابداری در چیست؟

وظایفی که کنترل پروژه در تولید و توسعه یک نرم افزار مالی و حسابداری وجود دارد این است که یک نفر به عنوان پروژه از صفر تا صد و یک پروژه را کنترل کند و به برنامه نویسان و آن کسانی که قصد توسعه و تست نرم افزار را دارند برنامه خاصی را ارائه دهد یا از آنها برنامه خاصی بگیرد.

اولین کار

اولین کاری که مسئول کنترل پروژه باید انجام دهد این است که یک برنامه یا منطق مشخص برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم‌افزاری ایجاد کند وقت این برنامه ایجاد شد باید با توجه به این برنامه مشخص کند که این توسعه دهنده چه پروژه ای را ظرف چه مدتی و با انجام چه کارهایی و فعالیت های خاصی بر روی پروژه باید به اتمام رساند.

نرم افزار ترلو

معمولاً برای کنترل پروژه نرم افزارهای مالی و حسابداری از نرم افزار ترلو استفاده میشود که در مقاله بعدی به طور کامل در رابطه با ترلو توضیح خواهیم داد دیگری که مدیر کنترل پروژه باید آن را بررسی کند ارائه گزارش کامل به مدیریت از جانب برنامه نویسان و پروژه هایی است که در اختیار برنامه نویسان می باشد یا در آینده قرار است. که آن را انجام دهند این مسئول کنترل پروژه است که باید با توجه به زمانی که مدیر مالی برای بودجه ماهیانه حقوق برنامه نویسان تعیین کرده است به آنها ساعت بسپارد که آنها کار را انجام دهند. یعنی اگر برای یک برنامه نویس ساعت اختصاص داده است که برای این پروژه صرف کند باید به طوری تنظیم شود که در یک ماه مثلاً به اندازه ی این ساعت این برنامه نویس ساعت پر کند تا بتواند حقوق و دستمزد کامل خود را دریافت کند.

ساعات محاسبه شده

و در نهایت انتهای کار کنترل پروژه این است که با توجه به اینکه ساعت اعلام شده باید محاسبه شود مجموعه آنها را تحت عنوان یک جدول به مسئول مالی ارائه دهد و برای اینکه بتوانند به درستی محاسبات را انجام دهد باید بداند که وقتی یک پروژه یک بار زمان دریافت کرده مجدد اگر باگ ایجاد شد به آن پروژه زمان اختصاص داده نمی شود.

در انتها مسئول کنترل پروژه می تواند گزارشی راحتی به برنامه‌نویسان بدهند که آنها با خیال راحت بدانند که با توجه به نرم افزار ترلو به چه مقدار کار انجام دادند و در نهایت باید با توجه به کارهای انجام شده خود حقوق و دستمزد دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *