زمان مطالعه : 3 دقیقه

حسابداری حقوق و دستمزد

حسابداری حقوق و دستمزد

حسابداری حقوق و دستمزد چیست؟

حسابداری حقوق و دستمزد شامل همه جنبه های محاسبه و پرداخت حقوق به کارکنان ، از جمله پرداخت مطالبات کسری به اشخاص ثالث است. نتیجه این فرایند مستندسازی هزینه های مربوط به انواع مزد و همچنین پرداخت به موقع به کارکنان است

 

روند فرآیند حقوق و دستمزد

اگرچه برخی از سیستم هایی که بیشتر یا کمتراز اتوماسیون استفاده می کنند ممکن است شامل این موارد نشوند ، ولی فرآیند زیر در بیشتر سیستم های حقوق و دستمزد اعمال می شود

این مقاله را نیز بخوانید: طبقه بندی دارایی ها

برای کارکنان جدید لیست درست کنید.

از کارمندان جدید بخواهید اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد را به عنوان بخشی از فرایند استخدام پر کنند ، مانند فرم های بیمه درمانی که ممکن است مستلزم کسر حقوق و دستمزد باشد. نسخه هایی از این اطلاعات را کنار بگذارید تا در لیست حقوق بعدی قرار گیرد.

 

جمع آوری اطلاعات کارت ورود و خروج

کارمندان حقوق بگیر نیازی به تغییر دستمزد پرداختی برای هر حقوق و دستمزد ندارند ، اما شما باید اطلاعات مربوط به ساعات کار کارکنان را جمع آوری و خلاصه کنید. این ممکن است شامل این باشد که کارکنان یک نشان را از طریق سیستم اسکن کنند.

 

اطلاعات کارت ورود و خروج را تأیید کنید اطلاعات حقوق و دستمزد تازه جمع آوری شده را جمع بندی کرده و از سرپرستان بخواهید تا بررسی کنند که کارکنان زمان خود را به درستی ثبت کرده اند.

 

دستمزد ماهانه را تجزیه و تحلیل کنید.

تعداد ساعات کار شده را با نرخ دستمزد برای هر نفر کارمندی که حضور دارند ضرب کنید. ، همچنین هرگونه تفاوت اضافه کاری یا نوبت کاری را در نظر بگیرید.

این مقاله را نیز بخوانید: لیست نرم افزار های برتر حسابداری در جهان

 

تغییرات در کارکنان را وارد کنید

کارکنان ممکن است بخواهند تغییراتی در حقوق و دستمزد خود ایجاد شود. ، که معمولاً در مالیات یا مستمری بازنشستگی محفوظ است. ممکن است لازم باشد مقدار زیادی از این موارد را قبل از محاسبه مالیات ثبت کنید. ، زیرا ممکن است بر میزان هزینه مالیاتی اعمال می شود

 

مالیات محاسبه کنید

از جداول مالیاتی برای تعیین میزان مالیات هایی که باید از حقوق ناخالص کارکنان کسر شود ، استفاده کنید.

 

کسورات حقوق را محاسبه کنید

ممکن است تعدادی کسر اضافی برای کسر درآمد خالص کارکنان وجود داشته باشد. ، از جمله کسر بیمه درمانی ، بیمه عمر ، پاداش شما همچنین باید مبالغ هدف این کسرها را پیگیری کنید ، به طوری که پس از رسیدن به مجموع این کسورات ، میتوانید کسر پول را متوقف می کنید.

 

کسر پرداخت های دستی

اگر قبلاً پرداخت های دستی به کارکنان مانند پیش پرداخت ها پرداخت شده است ، این مبالغ را از مبلغ خالص باید حقوق کسر کنید.

 

ایجاد یک لیست حقوق و دستمزد

اطلاعات مربوط به دستمزد و کسر حقوق هر کارمند را در یک لیست حقوق و دستمزد خلاصه کنید ، سپس می توانید آنها را خلاصه کنید تا همچنین یک دفتر روزنامه برای ثبت حقوق و دستمزد ایجاد کنید. این سند به طور خودکار توسط نرم افزار حقوق و دستمزد ملک ایجاد می شود.

 

پرداخت با سپرده مستقیم

مبلغ پرداخت های مستقیم سپرده خود را به پردازنده سپرده مستقیم خود اطلاع دهید و برای این پرداخت ها رسید حواله به کارکنان بدهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *